Dagens pass som kunde ha slutat med en smäll i asfalten

Ja ni, min häst hade tok mycket energi både positivt och negativt. Började dålig i stallet vid tränsningen han har tyvärr blivit lite rädd om öronen efter att han tyckte det var lite äckligt att klippa precis bakom dem.
 
Var lite spänd för och flög i väg åt lite alla möjliga håll i mellan nåt, men slappnade sen av och blev himla fin. Galoppen gick ännu bättre idag tränade mycket fattningar och fick verkligen till en bra känsla på hur jag ska göra för att det ska bli som allra bäst. Gäller att han inte blir för mycket framme för då blir han utan att jag är medveten om det lite för stark och det märkts lite för sent när han inte tar fattningen och "springer" iväg med mig.
 
Sen kommer vi till delen där jag kunde dundrat i backen, brukar alltid släcka paddock lampan från hästryggen och sedan rida den korta biten hem. Men gick av idag eftersom han vart spänd i början av passet. Gick ut genom grinden och då blir han rädd, flyger i luften och bockar typ, samtidigt som han tar sig framåt i en väldig fart. Är inte helt övertygad om att jag suttit kvar det hoppet på långa tyglar så är lite glad att jag inte satt på känns inte nödvändigt att åka i asfalten från en häst på dryga 170 i ett sådant hopp, kan spara det till en annan dag ;)
 
 
 


Kommentarer
Martina

jätte fin blogg! :)

2013-11-15 @ 21:13:52
URL: http://martinavestling.horseworld.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

louisedressage.blogg.se

Satsande Dressyrryttare

RSS 2.0